Fluxuri și Fixuri

Aici Adrian, la o cafelutză de vorbă.

Zilele astea am aflat că există Black Friday, Black Monday, Green Friday… și cred că o să mai aflu de multe „…ck …day”.

La câte -ck …day apar, cred că în curând o să avem și Overclock Day, ziua în care reducerile sunt atât de multe încât îți crapă procesorul încercând să le urmărești.

Eu o aștept pe asta: What-the-heck Day: ziua în care nimeni nu mai știe pentru ce sunt reducerile, dar toți cumpără ceva.

Apropo, voi aveți Out-of-Payday? Ziua aia când realizezi că nu mai ai bani…


Dincolo de glumă, însă, tot haosul ăsta cu reduceri care pică din tavan, notificări care urlă la tine din 15 aplicații și campanii care se suprapun… e simptomul perfect pentru Marea Fragmentare.

E boala digitală a antreprenorului modern.

Vrei să vinzi. E normal. Dar pentru asta, tragi ca un sclav pe plantația lui Zuckerberg. Faci 5 postări pe Insta, 3 pe TikTok, mai trimiți un newsletter (dacă îți aduci aminte), răspunzi manual la 100 de mesaje pe WhatsApp care te întreabă „ce preț are?” și mai încerci să legi și un fir de campanie pe Messenger.

Ești în Marea Fragmentare. Ești omul-orchestră care cântă la 10 instrumente deodată, dar pe scenă se aude doar zgomot alb.

Și, ca în gluma de la început, la finalul zilei, ești în „Out-of-Payday” energetic. Epuizat. Fără resurse. Și te întrebi de ce nu vinzi, deși tu „faci marketing” toată ziua.

Problema nu e că muncești mult. Problema e că muncești prost. (Știu, sună dur, dar stăm la o cafelutză, nu la o ședință de consiliu).

Tu încerci să fii prezent peste tot, manual, într-o lume care funcționează pe pilot automat. E ca și cum ai încerca să bați o Tesla la întrecere, alergând pe jos, în timp ce mai cari și două sacoșe de la piață.

În haosul ăsta, nu ai nevoie de mai mult efort. Ai nevoie de arhitectură.

Nu de postări individuale. Ci de fluxuri. Sisteme. Conducte pe care trebuie să curgă informația.

 

🧭 Pastila mea: Cum ieși din Marea Fragmentare

 

În loc să fii tu sclavul notificărilor, construiești niște roboței (mă rog, fluxuri) care să lucreze pentru tine 24/7. E mai simplu decât pare și nu ai nevoie de o armată de programatori.

Gândește-te la businessul tău ca la o rețea de autostrăzi. Acum, tu ești ăla care stă în mijlocul intersecției și dirijează manual, cu un fluier.

Eu zic să punem semafoare inteligente (și un pic de AI).

 

1. Centralizează „gurile” (Intrările)

 

Clientul te întreabă de preț pe Instagram DM, pe WhatsApp, pe Messenger și pe comentarii la TikTok. Tu alergi ca un nebun între ele. STOP.

Folosești o unealtă (cum e ManyChat sau UChat) care adună TOATE mesajele astea într-un singur inbox. Deja ai tăiat 80% din haos. Toate mașinile vin pe aceeași bandă.

 

2. Automatizează Triajul (Semaforul Inteligent)

 

90% din întrebări sunt repetitive: „Preț?”, „Livrați în X?”, „Aveți mărimea Y?”.

De ce răspunzi tu, manual, la asta? Setezi un chatbot simplu care să răspundă instant. „Bună! Prețul e X. Vrei să continui comanda?”

Aici e magie. Pentru că nu doar răspunzi, ci califici clientul. E doar curios sau vrea să cumpere? Îl treci la pasul următor fără ca tu să fi mișcat un deget.

 

3. Conectează „Insulele” (Podurile)

 

Asta e durerea cea mai mare. Clientul zice „DA” pe chat. Tu trebuie să iei datele manual, să le bagi în Excel/CRM, să faci factura manual, să anunți depozitul manual.

Aici intervine arhitectura. Folosești un „lipici” digital (eu sunt fan n8n/ Make) care leagă chat-ul de CRM, de softul de facturare și de cel de curierat.

Clientul scrie datele în chat > n8n/Make le ia > le trimite în CRM > generează factura > trimite AWB la curier. Automat. În 3 secunde. Tu doar bei cafeaua aia.

 

4. Adaugă „Creierul” (AI-ul)

 

Când clientul pune o întrebare complexă, pe care chatbot-ul simplu nu o știe? Până acum, interveneai tu.

Acum, integrezi un asistent AI (gen GPT), antrenat pe datele firmei tale. AI-ul preia discuția, înțelege contextul și răspunde inteligent, uman.

Tu intervii doar la final, să spui „Mulțumesc de comandă!” (Și uneori, nici măcar atât).


Vezi tu, Marea Fragmentare nu se combate cu mai multă muncă. Se combate cu design.

În loc să fii soldatul din tranșee, care trage în toate direcțiile, fii arhitectul. Construiește sistemul care câștigă războiul pentru tine.

Cam atât de la cafelutza de azi.

PS: Cum arată „Marea Fragmentare” la tine în business? În ce te împiedici cel mai des? Dă-mi un reply. Sunt curios care e cea mai mare „conductă” spartă la tine în firmă.

*****


Vrei să știi când scriu ceva nou? Înscrie-te 👇

Categorii: Cafelutza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *